poniedziałek, 11 marca 2013

Warzywa po indyjsku - Sabzi Masala

Przyjechało do mnie sporo przypraw prosto z Indii, mam kolekcję masali czyli mieszanek różnych przypraw i nadszedł czas aby ich uzyć

Wybrałam Sabzi Masala, która składa się z:

- kolendry
- kuminu
- soli
- chilli
- suszonego mango
- kurkumy
- kardamonu
- czosnku
- pieprzu czarnego
- cynamonu
- imbiru
- gałki muszkatołowej
- asafoetidii czyli czarciego łajna ;))))))

Ja nie skorzystałam z przepisu z opakowania bo miałam w lodówce zupełnie inne warzywa ;)))
- marchew
- cebulę
- czosnek
- paprykę czerwoną
- cukinię
- pomidory w puszce

pokrojone, podsmażone na patelni na maśle klarowanym, wrzucone go garnka i  uduszone w małej ilości wody. Oprócz masali przyprawiłam całość dodatkową porcją kuminu, imbiru, słodkiej i ostrej papryki i odrobiną cynamonu + trochę soli ( jak dla mnie te mieszanki mają jej za mało ;)))


Tak przyrządzone warzywa są niezwykle aromatyczne, świetnie smakują z ryżem ( u mnie brązowy ryż Uncle Buncle)





1 komentarz: