czwartek, 24 stycznia 2013

Potwor w kuchni: cynamonowe ślimaczki

Przedstawiamy Wam prosty, pyszny i tani przepis na
drożdżowe cynamonowe ślimaczki.
Potrzebujemy:
ok 6-7  szklanek mąki
2,5 szkl. mleka
3/4 szkl. cukru
1 kostkę masła lub margaryny
50g drożdży
0,5 łyżeczki soli
cynamon, cukier waniliowy

Drożdże rozgniatamy z łyżką cukru i odstawiamy,  jak troszkę pobomblują dodajemy do letniego mleka, odstawiamy na chwile, potem dodajemy jeszcze cukier i mieszkamy do rozpuszczenia. Do dużej miski wsypujemy mąkę, sól, cukier waniliowy, rozpuszczamy ok pół kostki masła ( odrobine mniej niż pół), wyrabiamy ciasto, jeżeli będzie bardzo lepkie - podsypujemy maką. Odstawiamy wyrobione ciasto do wyrośnięcia w ciepłe miejsce ( przyznać, ze ja ostatnio ten etap pominęlam, nie chciało mi sie czekać ale faktem jest, ze dobrze wyrośnięte ciasto jest odrobinę lepsze).

Ciasta jest sporo, możemy podzielić je na trzy części, jedną rozwałkowujemy o mniej więcej tak jak powyżej
Smarujemy roztopionym masłem, posypujemy równomiernie brązowym cukrem, cynamowem i zwijamy w rulonik:
który kroimy ostrym nożem na plasterki i owe plasterki to własnie nasze ślimaczki, układamy je na blaszce i do piekarnika na ok 10 minut w temp. ok 170 stopni.

Można je posmarować roztrzepanym jajkiem ( ja jednak tego nie zrobiłam bo nie miałam jajek w domu ;)))) posmarowałam resztką roztopionego masła).
Po upieczeniu wyglądają tak:
Smacznego!!!

Można też zrobić wersję orzechową tj. zamiast posypywać cynamonem smarujemy masą orzechową, która wykonujemy przez wrzucenie do blendera orzechów, cukru i odrobiny masła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz